Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

måndag 23 augusti 2010

Fick nedanstående via mejl. Känns helt underbart att nå fram, och att någon dessutom uppskattar min mundiarré. Underbart!

"Hej Lisa! Jag vill bara tacka för en fantastiskt intressant föreläsning i Hässleholm. Du tydliggjorde problemen väldigt bra, och visade på ett humoristiskt sätt på en fantastisk självinsikt. Det som slog mig med var att många av de saker som du tog upp som ett problem för dig faktiskt inte borde vara ett problem. Alla människor skulle må bra av att inte göra saker som är tråkiga, att inte stanna kvar i ett förhållande som inte fungerar, och ärlighet är också en positiv egenskap. Du fick också fram dina positiva sidor på att bra sätt. T.ex din kreativitet och idérikedom. Tack än en gång!

Helgen har varit lugn och harmonisk. Jag har målat. Och målat. Och målat.
Som alltid gör jag allt i stora portioner, eller inte alls.
Livet med ADHD. I ett nötskal.

Sjukuppdatering:
Solskenets lilla tossing är fortfarande blå men mår ändå bättre. (Säger han)
Ryggen mår hyfsat. Långt ifrån bra, men hyfsat. (Säger jag)
Börja inte jobba för tidigt, och ta det lungt! (Säger doktorn)

Tänkt så märkligt det är, måste vara min Tourette, men det verkar som om jag inte hör vad läkare säger. Tror öronen tvångsstänger sig när de pratar. Eller nåt..
För på onsdag börjar jag jobba igen. Pilutta dig!


Lite nostalgi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar