Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

tisdag 31 augusti 2010

Hur jag tänker när jag inte tänker...

Konstig titel, jag vet. Men faktum är att det jag tycker att det stämmer med vad jag tänkter skriva om idag.

En av mina nära vänner var med om en bilolycka idag. Olyckan var otäck men änglavakten ryckte ut så förhoppningsvis går tillfrisknandet relativt snabbt. Bilen blev dock ganska tilltryckt och olyckan, som orsakade stort utryckningspådrag av såväl polis som brandkår och ambulans, var omskriven i flera tidningar. Jag bläddrade runt bland artiklarna och klickade så på "tipsa en vän" och mejlade en av dem till lilla mamsen. Sedan uträttade jag ärenden.
Någon timme senare upptäcker jag ett smått desperat sms på min mobiltelefon. Mamsen hade med stora bokstäver skrivit: "VEM HAR KROCKAT?!?!?!"

Då först slog det mig. Då insåg jag att jag aldrig skrev vem länken gällde. Bilen på bilden är i stort sett identisk med min bil. Mamma höll på att få hjärtsnörp. Tänkte jag på detta? Näpp..för JAG visste ju att det inte var min bil på olycksbilden. Givetvis förstår jag ju att hon blev livrädd, lilla mamsen, men jag tänkte inte helt enkelt. Automatiken var avknäppt.
Polerna slår inte ihop ibland, bara att erkänna. ;)

Spenderade också minst en timme (har egentligen inte släppt det ännu) idag med att fundera över en, i mina ögon, totalt ologisk och oförstålig företeelse.
När man svänger in på universitetssjukhusets område i Malmö står där en stor skylt som deklarerar att rökare ska fimpa och att sjukhusområdet är rökfritt....
...och ändå står det stora askoppar vid flera av entréerna.

Är det bara jag som finner detta udda? Ologiskt? I stort sett omöjligt att släppa.....

Får lägga mig och fundera lite över det så kanske jag slumrar in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar