Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

tisdag 28 september 2010

Ålderstecken?

Den förlamande tröttheten har övermannat mig. Ögonen vill inte fortsätta vara öppna. Svider gör de också. Ögonen. Droppade dem med allergi-ögondroppar ikväll och för några minuter kändes det bättre. Det enda jag kan göra är att konstatera att orsaken till det onda troligtvis är en av två saker; antingen hör ögonsvidet ihop med min megaförkylning, eller så håller jag på att bli gammal. Minns tydligt hur frekvent det droppades med "extra tårar" på ålderdomshemmet jag jobbade på för många år sedan. Oavsett anledning..kul är det inte.

Jag har mycket att göra nu. Väldigt mycket. Bloggandet kommer troligtvis att bli lidande under denna period, men misströsta ej. I´ll be back! Jag återkommer alltid. Lite som en irriterande mygga när man ska somna.

För övrigt tittade jag på Glada Hudik-teatern ikväll, och log med hela ansiktet. Jag blir så lycklig när jag ser deras framgångar, och jag blir stolt och nostalgisk när jag ser alla bilder från min hemstad. Att jag sedan har haft äran att faktiskt fått arbeta med dessa människor för många år sedan gör att det känns lite extra i hjärtetrakten. Det var innan Elvis dock, långt innan berömmelsen..men de var lika fantastiska på den tiden.

Och nu är det dags att sova. Bums!

Natti natti..

2 kommentarer:

  1. Ja som jag minns det, var du en av få unga som pratade med och tog "Elvis" på allvar. Så redan i gymnasiet hade du hjärtat på rätt ställe.
    M

    SvaraRadera
  2. Jo, vi har känt varandra en hel evighet. :) Minns att jag alltid blev så förbannad på alla idioter som drev med honom. Är så himla glad över att han fått sin revanch, känns fantastiskt!! :)

    SvaraRadera