Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

måndag 27 september 2010

Med knätofs på IKEA.

Spettkaksgumman
Jag har piggnat till en aning, vilket är skönt med tanke på att de två kommande veckorna kommer att bli ytterst hektiska. Benen är trötta idag dock, men det beror på att vi stod på Mikaeli marknad på Fredriksdal och sålde spettkakor hela dagen igår. Tröttsamt men oerhört roligt.
Mina fina hembygdsdräkts-skor måste dock lämnas in till skomakaren. Av någon okänd anledning (misstänker fukten) släppte helt plötsligt limmet under sulorna och jag flip-floppade fram med två skor vars sulor inte riktigt satt fast i lädret. Tur jag stod still för det mesta.

Hur som haver så var jag åtminstone varm upptill. Idenorsdräkten är verkligen som gjord för fuktiga, småkyliga logar.

På vägen hem droppade vi in på IKEA en sväng. Ingen av oss är någon IKEA-fantast men eftersom vi hade några inköp att göra kändes det rimligt att göra det på vägen hem.

Behöver jag berätta vilka konstiga blickar jag fick på IKEA där jag strosade runt med min kundvagn, iklädd folkdräk?

Tänkte i mitt stilla sinne att jag väl borde vara alla sverigedemokraters drömpingla just där...folkdräkt, IKEA..kan det bli svenskare än så?

Faktum är att de enda som faktiskt log åt mig var invandrarna. De log uppskattande. Och en äldre dam i kassan. Åh, så fin du är, utbrast hon. Tänk så roligt det är att höra det...

Vi borde ge varandra komplimanger oftare.

Ville bara säga...jag tycker du är jättefin!! :)

Och nu bär det av mot Helsingborg.....

4 kommentarer:

  1. Idenor ligger väl strax utanför Hudiksvall i Hälsingland, eller hur?
    Mummi

    SvaraRadera
  2. Du är inte bara fin, Du är bäst!!

    OCH Idenor ligger strax utanför Glada Hudik.

    Pappa som vägrar vara anonym!!

    SvaraRadera
  3. Vet ni vad..jag tror det beror mycket på att jag också har världens bästa föräldrar. Faktiskt! :)

    SvaraRadera