Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

tisdag 7 september 2010

Rock on...

Idag har jag varit i Halmstad. Jag är involverad i ett helt nytt projekt vid namn HallandsRock. Någon direkt ära kan jag dock inte ta åt mig här men jag är stolt över att åtminstone vara delaktig.
HallandsRock är ett samarbetsprojekt mellan Frösunda LSS, Region Halland, Musik i Halland och Halmstad Högskola, och kommer att resultera i en rockkonsert 8/10 där målgruppen är människor som har någon form av funktionsnedsättning. Inspirationen till HallandsRock är hämtad från det fantastiska evenemanget SkåneRock som sjösatts av Eslövs folkhögskola, och som sedan starten 1996 växt till ett enormt uppskattat och välbesökt evenemang. HallandsRock är ingen exakt kopia av SkåneRock men jag är övertygad om att slutresultatet kan bli minst lika uppskattat ändå.

Anledningen till Halmstadbesöket idag var att vi skulle informera studenter på högskolan om projektet, och försöka få dem intresserada av att delta. Studenterna var verkligen intresserade, kom med egna idéer och ställde många frågor. Känslan var fantastisk! När vi var på väg därifrån hade vi en anmälningslista full med namn! I samarbete med dessa underbara människor, och deras engagerade lärare, känns projektet HallandsRock som om det redan är i hamn.

Initiativtagaren till detta fantastiska projekt är en nära vän vid namn Daniel Langemark. Han jobbar på Frösunda LSS och har någon frågor kring HallandsRock nås han på 0770-93 33 34 eller daniel.langemark@frosunda.se.  

En stor eloge till dig, Daniel, för att du med ditt brinnande engagemang och envishet gjort detta möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar