Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

onsdag 8 september 2010

Big boys!

Solskenet är sjuk. Han är genomförkyld, stackars hjärta. När han är hemma ensam brukar jag ringa honom och påminna honom om att ta sina tabletter. Solskenet har, i likhet med mig, dåligt minne. Han har också relativt dålig tidsuppfattning, så det här med att komma ihåg olika tider är en ren vetenskap för honom. Eftersom jag inte var hemma idag vid den tid då tabletten skulle tas ringde jag, och när jag sa; "Nu är det dags att ta stora tabletten, hjärtat." Svarade han: "Det har jag redan gjort!"
"Va?!", sa jag chockad, "kom du ihåg det?!" varpå Solskenet svarade (som om det vore världens mest naturliga sak): "Jag tittade på klockan bara och så tog jag den när klockan var så mycket som den brukar vara när jag tar den!"

Idag är en historisk dag. Idag har Solskenet stormat förbi en enorm milstolpe i sitt liv..och mitt modershjärta vet inga gränser av lycka och stolthet!! <3

Sedan har vi Storebror. Storebror går i 2:an på gymnasiet, och han ska praktisera två dagar i veckan under hela året. Eftersom hans önskan är att praktisera med spelprogramering eller webdesign är en praktikplats inte helt enkel att hitta. De växer inte direkt på träd. Storebror är en mycket intelligent ung man, men det händer att han glömmer bort saker. Jag brukar sällan förebrå honom, jag är ju likadan. Det händer också att han inte glömmer, men ändå inte riktigt kommer sig för. Finns ju så många andra viktiga och intressanta saker som lockar. Han är 17. Han är precis så som en 17-åring ska vara. :)
Påminde honom vid matbordet om att han skulle ringa ang. en praktiskplats vi fått nys om..och han svarar: "Det har jag redan gjort..ringde några fler också."

This is a day full of surprices..
Mina älskade barn håller på att blir stora. Jag är stolt, mycket stolt.
Och samtidigt känns det overkligt..hur kunde de bli så stora så fort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar