Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

lördag 25 september 2010

Hej, jag söker arbete...

Snorar vidare här. Och filosoferar under tiden.
Låt oss ponera att du har ett företag och ska anställa. Följande personligt brev inkommer:

Lägg till bildtext
"Hej,
Jag söker den utannonserade tjänsten som enhetschef.
Mitt namn är Lisa Frick. Jag är 36 år gammal, gift och har två barn.
Jag har en socionomexamen samt en fil.kand i socialt arbete och har arbetat inom omsorgen i 16 år. Jag har såväl arbetat som personlig assistent och vårdbiträde, som biståndshandläggare och uppdragschef inom personlig assistans.  
Jag har ADHD med autistiska drag och Tourettes syndrom........etc.."


Rannsaka nu dig själv noga och svara ärligt. Hade du ringt in mig till en anställningsintervju?

3 kommentarer:

  1. Jag hade ringt, men nu känner du mig... Tyvärr Lisa, skulle ingen företagare utan kunskap eller kännedom om dig eller någon annans liknande anställningsbrev vare sig ringa eller kontakta dig... eller mig :(

    SvaraRadera
  2. Jag hade gjort det, du har ju en bred utbildning och många års erfarenhet inom vården. Att du själv har funktionshinder skulle jag se som en fördel när man arbetar inom vård och omsorg. Du skulle vinna respekt och förtroende hos många människor inom branschen. Detta skulle jag se som en resurs, en tillgång för både vårdtagare och anhöriga…

    SvaraRadera
  3. Gumman!

    Jag gav Dig de bästa rekommendationer när Du arbetade vid mitt Bokförlaget Lisa OCH skulle göra det igen!!
    Du vet min inställning till pseudovetenskap! Känner ett antal psykologer, de flesta har problem med sig själva. Har faktiskt läst både Freud och Jung m.fl.
    Tänkte att jag skulle göra en test som jag fann på webben eftersom jag tror att Du är tämligen lik mig i visst avseende. Svarade på frågorna där det skulle visa om jag hade någon form av "bokstav". Stämmde fyra med testet så var det dags för fortsatt kontroll.

    En säger en fråga stämde. "Känner Du Dig oftast vilja hålla igång med olika projekt?".
    Det suget som jag tycker är positivt finns för det mesta.
    Men om detta innebär någon form av bokstav är merparten av min bekantskapskrets någon form av bokstavsmänniska.

    Att sedan "Solskenet", som snart slår mig i schack, har fått en riktig diagnos och hjälp kan vi ju tacka hans mamma för.

    Pappa

    SvaraRadera