Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

torsdag 23 september 2010

Nyhetsprio?

Försökte logga in på facebook helt nyss men möttes av meddelandet:
"Service Unavailable - DNS failure

The server is temporarily unable to service your request. Please try again later.
Reference #11.8fe6ef50.1285274411.11fd23"

Blev lite fundersam men tänkte att min uppkoppling krånglade. Provade att surfa in på Aftonbladet.se och överst på sajten stod:
"Problem på Facebook
Facebook ligger för närvarande nere för användare i både Sverige och USA.
Facebook skriver i ett pressmeddelande: "Vi har för närvarande problem med sajten vilket gör att den är väldigt långsam eller inte går att komma in på för vissa användare. Vi arbetar på att lösa problemet så snart som möjligt".
– Facebook har hittat felet och räknar med att ha åtgärdat det inom kort, säger Jan Fredriksson, presstalesman för Facebook i Sverige."

Längst upp på Aftonbladet.se stod det alltså. Längst upp....
Längre ner på sidan stod att läsa om val-kaos, antirasist-kampanjer, att isen smälter på Grönland, att en tredjeklassare hotade kompisar med kniv..and so on..
Men längst upp stod det om att Facebook har problem.

Bara jag som ser prioriteringsfelet i nyhetsrapporteringen?

Besökte för övrigt mässan Psykisk O-hälsa Syd idag. Lyssnade på flera intressanta föreläsningar och träffade många intressanta människor. Insåg dock framåt eftermiddagen att det var oerhört dumt gjort. Jag borde ha stannat hemma och kurerat mig. Febern blossade upp igen, och ögonen började svida.
Ligger här nu och tycker synd om mig själv, och förbannar mig själv för att jag aldrig lär mig att bli riktigt frisk innan jag startar turbomotorerna. Men det är ju så förbaskat frustrerande att vara sjuk.

Jag har inte tid med sådant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar