Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

onsdag 15 september 2010

Riven ost....

"Vad är det mer än äpplen i äppelkakan?", frågade Storebror härom kvällen när vi åt efterrätt.
"Riven ost", skojjade jag och alla skrattade högt. Solskenet skrattade högst av alla. Så med ens blev han tyst, tittade på mig med rynkade ögonbryn och sa: "Jag förstod inte egentligen vad som var roligt med det!"

Jag förklarade att riven ost och äpplen i en äppelkaka nog skulle bli ganska äckligt, och att alla skrattade eftersom de förstod att jag drev lite skämtsamt med Storebror.
"Öh, okej...", sa Solskenet.

Sarkasmer och ologiska skämt är en ren vetenskap egentligen, framförallt om man har Asperger syndrom. Men han lär, varje dag, och han skäms inte för att fråga eller säga till om han någon gång inte förstår.
Han är vetgirig, Solskenet. Precis som sin mor.

Persikomarmelad á la Lisa
För övrigt har jag kokat persikomarmelad idag. Det är onekligen är härlig känsla att stå där med några burkar nykokad persikomarmelad och veta att persikorna växt till sig på vårt eget träd. Känns ytterst exotiskt för en norrländska i exil.

Har drabbats av förkylning i kvadrat här. Vill inte alls. Jag har inte tid att vara sjuk. Inser dock att jag får så lov att kapitulera och ta det lungt några dagar. Vare sig jag vill eller ej.

Väl mött, vänner!

2 kommentarer:

  1. Och mormor har kokat plommonsylt av plommon som morfar plockat uppe vid Lisas Båtsmanstorp!!

    Morfar

    SvaraRadera
  2. Där ser man var jag fått mina eminenta syltkokargener ifrån! ;D

    SvaraRadera