Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

torsdag 23 september 2010

Vampyren..

Jaha, så blev klockan över midnatt igen.
Är jag trött?
Näpp.

I will eat you alive....
Varför jag kvicknar till nattetid vet jag inte, men det är ett fenomen som följt mig sedan urminnes tider. Eller ja, åtminstone så länge jag kan dra mig till minnes.
Minns hur jag som barn brukade tända ficklampan under täcket och smygläsa Bamse. Upptäckte du det någon gång, mamsen? ;)
Som tonåring somnade jag med hörlurar på öronen (ja, på den tiden var det på, eller alternativt över, öronen. På den tiden fanns inte hörlurar man sticker in i öronen) och min fina gula walkman i handen.

Jag sover ganska lite egentligen. Konstigt att jag fungerar. Antar det helt enkelt är så att sömnbehov varierar människor emellan.

Om jag vore envåldshärskare skulle jag börja arbeta kl. 12:00. Jag skulle inte nödvändigtvis sova till tolv, men åtminstone till tio. Sedan skulle jag sitta och dricka kaffe och läsa tidning i lugn och ro.
Arbetsdagen skulle sluta vid 19-tiden på kvällen, och i säng skulle jag troligtvis inte komma förrän vid två-tre på natten. Fyra om jag ville götta mig lite extra.

Rullade köttbullar idag, för övrigt. Gott blev det. Det är något särskilt med hemmarullade köttbullar.
Solskenet tycker dock mycket bättre om frysta köpeköttbullar, så jag fick lov att steka några sådana till honom. Jag bråkar inte om bagateller. Huvudsaken är att han blir mätt, och att vi har det bra tillsammans.

Storebror ska iväg på intervju inför en potentiell praktikplats imorgon. Önskar jag fick följa med. Då skulle jag stå bredvid honom, le med hela ansiktet och vara stolt till bristningsgränsen.
Varför jag är stolt över att han ska praktisera?
Ingen aning..jag är bara stolt i största allmänhet över mina söner.
Ibland hittar de på hyss. Möjligtvis gruffar jag i stunden men i förlägningen tackar jag min lyckliga stjärna för att mina söner är sådana fantastiska människor.
För vet ni vad..även fantastiska människor gör fel ibland. Till och med jag. Till och med. Det ni.

Det värsta är egentligen inte att göra fel, det värsta är att göra fel och inte försöka lära sig något av det.

Nu ska jag jobba lite, den sena timmen till trots. Jag jobbar bäst på natten när det är tyst och lungt. På natten är koncentrationen på topp. Jag är en nattvarelse, utan tvekan.

Kram från
Vampyren....

2 kommentarer:

  1. Det där med dygnsrytm går nog i arv, är jag rädd.

    SvaraRadera
  2. Ja lilla gumman, klockan 02.30 lade Din far ifrån sig Jerzy Einhorns bok "Utvald att leva" för att ta en kopp te och sedan somna sött!!

    Pappa

    SvaraRadera