Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

fredag 15 oktober 2010

Att blunda när man kör bil är nog ingen bra idé..

Att jag har varit förkyld väldigt länge har nog inte gått någon som läst min blogg förbi.
Att jag också har Tourettes syndrom är knappast heller en hemlighet.


Vad är bäst?! Att rynka på näsan när man kör bil....
 Att vara förkyld länge OCH ha Tourettes syndrom kan vara problematiskt. Eller ja, givetvis är det problematiskt för alla att vara förkyld länge men har man dessutom Tourettes kan problemen bli lite annorlunda.
Min förkylning har inneburit att jag har en riktigt jobbig hosta. Ett av mina tics är också just hostningar.
Jag hostar nu alltså pga att jag är förkyld. Och jag hostar också ibland pga att jag måste. Eller känner att jag måste rättare sagt.
När min förkylningshosta börjar klinga av fortsättar jag ticshosta. Resultatet blir att halsen konstant blir lite irriterad. Alltså hostar jag vidare.

Har försökt få bort mina host-tics men inte lyckats särskilt bra. När jag inte tics-hostar blundar jag istället. Det är ingen bra kombo att ha ett yrke som innefattar mycket bilkörning och samtidigt ha tics som gör att man känner att man vill blunda. Ingen bra kombo alls. Att rynka på näsan funkar dock, men jag har inte riktigt tränat in det än.

Därför hostar jag vidare, och rynkar på näsan emellanåt..for now.

..eller att blunda?! Jag väljer INTE blunda ;)
Laddar inför Skånerock på Jägersbo i Höör ikväll. Ska bli himla kul. Men först ska jag till veterinären med min stora vovve. Rocky-pojken har fått öroninflammation igen :(

Ha nu en riktigt härlig fredagkväll allesammans. Själv ska jag vicka rumpa på dansgolvet till sent inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar