Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

onsdag 20 oktober 2010

Du känner dig söööömnig...

Jag är fortfarande trött.
Trött är bara förnamnet. Trött är en fis i rymden, en amöba i världsaltet. Jag är förlamande trött.
Jag är mer än trött, jag är helsliten.

Förkylningen börjar ta ut sin rätt nu, och jag vill bara vila och vila och vila. Ska försöka kämpa på de två sista veckor jag har kvar på jobbet, vill inte lämna några lösa trådar. Men vi får se, jag måste nog lyssna på kroppen nu snart. Blutsaften hjälper inte, mamma.

Zzzzzzzz....
Solskenet är för övrigt också sjuk, och har varit hemma från skolan. Tror han blir hemma imorgon också.
När jag kom hem efter jobbet i eftermiddag frågade jag:
"Hur är det, hjärtat?"
varpå Solskenet ser begrundande på mig och svarar:
"Vad menar du med det? Undrar du hur jag mår eller?"
Jag älskar hans rättframma logik. Han levererar tankeställare på löpande band.
Storebror har praktiserat idag. Jag är så himla glad över att han trivs på sin praktikplats.

Det enda jag orkar dryfta ikväll, förutom dravlandet här ovan, är följande:

"Sätt inte ljuset under skäppan."
Vad i hela fridens dagar betyder det?! Förslag emottages med nöje. Men bara om du inte googlar det först! ;)

Jag har mycket mer att säga, eller skriva rättare sagt, men ögonlocken faller ihop här. Måste sova..måste sova.

Söta drömmar nu.

2 kommentarer:

  1. Att INTE sätta sitt ljus under skäppan torde betyda att man skall låta sina förmågor (ADHD!) komma till sin rätt!! Eller vad tror Du?
    Att sätta sitt ljus under skäppan borde innebära motsatsen tycker jag. Vara ödmjuk! Vad då Googla??

    Pappa

    SvaraRadera
  2. Du har googlat, pappa..erkänn!! ;D

    Men visst har du rätt! Du har rätt lite då och då faktiskt. ;)

    SvaraRadera