Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

måndag 25 oktober 2010

Fiskar efter sympatier..

Nu är avtalet undertecknat, snart byter bloggen adress. Åtminstone för ett par månader framöver.
Kände mig oerhört bekväm och naturlig när jag fotograferades inför blogglanseringen. Leendet kändes inte alls påklistrat, och de blickar jag fick från förbifarande bilister var rätt obetalbara. Varför känns det så konstigt att posera? Hur som helst så var fotografen en mycket trevlig kvinna som guidade mig igenom det hela. En av bilderna ska tydligen också ligga i ovankanten på min nya blogg. Förhoppningsvis ser jag inte helgalen ut.
Å andra sidan brukar helgalna, provokativa individer gå hem i media..hm.


Äpplen..the before-picture
 Jag är inte särskilt provokativ dock. Hela poängen med mitt bloggande är liksom att påvisa hur jäkla vanlig jag är. Eller hur vanligt ovanlig jag är. För som jag alltid brukar säga..alla är vi annorlunda på vårt eget vis. Och så ska det vara.
Förvisso kan jag bli tvärsemot emellanåt, sätta mig på tvären för att påvisa en poäng, men riktigt provokativ blir jag nog sällan. Det är inte min melodi. Jag tror på att vinster nås genom dialog, ömsesidig respekt och skratt.
Ni kommer alltså vare sig få se mig lättklädd, se bilder på mig hängandes över en toalett med en vinflaska i handen eller läsa uttalanden där könsord eller allt för grova svordomar ingår. Jag hade tänkt mig att ni skulle finna det jag skriver intressant ändå. Hoppas jag har rätt...

Helgen i Billinge har för övrigt varit mycket trevlig. I fredags anordnade byalaget (där undertecknad faktiskt är sekreterare....Uuuuuulla-Bella min sekreterare..kan aldrig låta bli att lägga till det..f-låt) byafest. Jag kan dock inte ta någon credit för anordnandet, eftersom det var fest-gruppen som ordnat detta. Levande musik hade vi också.

Äpplen blir must
(Levande musik? Märkligt uttryck egentligen. Vad är motsatsen? Död musik?)

Must töms upp
Igår skrapade jag ihop de sista av våra äpplen och begav mig ner till Magasinet i Billinge för att få dem pressade. Ytterligare ett roligt initiativ från byalaget. I mitt kylskåp finns nu 4,25 l himmelsk god äppelmust, pressad av våra egna äpplen. Kanske är det därför den smakar lite extra gott?

Äpplen..the after-picture
För övrigt har jag ont i ryggen, och i huvudet. Ska ta ett litet piller och fortsätta dagen med ett leende. Och med tanke på det oerhört "roliga" uttrycket; "Huvudvärk? Äh, man kan väl inte ha ont i en protes?!" konstaterar jag glatt att jag då uppenbarlige har ett huvud med innehåll. För ont gör det. Eller så rör det sig helt enkelt om fantomsmärtor..kanske.

Tyck synd om mig. Det är en order!

Fridens liljor hörrni!

3 kommentarer:

  1. Tycker synd om dig.Förhoppningsvis går värken i protesen över.
    M

    SvaraRadera
  2. Ja bra underligt är det allt med mailet. Det knepiga utöver det hela är att personen i fråga fått tag i jobbmailen... Skummus!

    Tack för ditt inlägg på min blogg.

    Jag har bara läst första inlägget samt din beskrivning... Hur funkar Tourettes på dig? Antar att det är olika beroende på person?

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Tack mamsen. Fantomsmärtor kan vara jobbiga! ;)

    Annica - visst är det skumt. Något ruttet ligger begravet anar jag.
    Visst skiljer sig Tourettes från person till person. Alla är vi individer. För mig yttrar sig Tourettes som tics i ansiktet(rynkar på näsan och blinkar) samt knycker på nacken och axlarna och har lite hyss för mig med händerna. De verbala ticsen är hostningar och harklingar :)

    SvaraRadera