Välkommen till min värld..

Tourettes syndrom och ADHD med autistiska drag är diagnoserna...resten är jag

http://www.tankarikaos.se/

- Boka mig som föreläsare på lisafrick@live.se, http://www.tankarikaos.se/ eller www.nsph.se/index.php?bokaenambassador.

- Stolt Attitydambassadör - läs mer på http://www.hjarnkoll.se/ och www.skane.se/attityder

- en del av projekt:bemötande, Psykiatri Skåne

söndag 10 oktober 2010

Snor och spännande projekt...

Fick ett mejl från Eric Donell i fredags med en förfrågan om jag skulle kunna tänka mig att bli Tourettesinformatör. Tourettesprojektet är en del av Riksförbundet Attentions arbete med att informera om olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt att, i likhet med Attityduppdraget, slå hål på de fördomar som finns ute i sammhället.
Det är ju knappast en hemlighet att jag är öppen med mina egenheter, och att jag anser det vara av största vikt att nå ut till så många som möjligt, så den 2 november tar jag tåget till Stockholm för att få alla fakta kring Tourettesprojektet. Ser verkligen fram emot det.

Höstros
För övrigt har min förkylning återvänt. Eller kanske är det ny gäst som anlänt? Oavsett vilket är resultatet att jag återigen är genomförkyld. Näsan är helt igenmurad, hostan håller mig sömnlös och det känns som om ögonen ska ploppa ur skallen på mig. Jag måste nog ringa doktorn imorgon. Jag behöver nog penicillin.

Solen skiner där ute och jag sitter på vår ljuvliga veranda, iklädd morgonrock, med datorn i knäet. Har tryckt i mig ibumetin och hoppas på att jag mirakulöst ska bli så pigg att jag orkar bege mig ut i trädgården en sväng. Knäppte i alla fall en bild på en vacker ros utanför verandan helt nyss. Misstänker att knopparna kommer att gå hädan, det var frost imorse.

Kamikazepiloten har bakat spettkakor sedan arla morgonstund och har nu lagt sig för att få någon timmes sömn.

Nu ska jag snyta mig. Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar